0
0

بازاریابی برای نسل زد Marketing for the Z generation

254 بازدید

بازاریابی برای نسل زد Marketing for the Z generation

ردیف واژگانی: 947

رسته واژگانی: مدیریتی

دسته بندی مرتبط : دانشنامه جامع مدیریت 

تعریف در حد یک جمله :

نسل زد (Z generation)یک اصطلاح است که برای متولدین سال های 1995 تا 2010 استفاده می شود. آنها اولین بومی های دیجیتالی محسوب می شوند، زیرا در تمام زندگی خود در معرض عصر اینترنت، شبکه های اجتماعی، فناوری، تلفن های همراه، تبلت ها و غیره بوده اند.

تشریح :

آنها نسلی بیش از حد شناخت هستند که با منبع یابی و جمع آوری اطلاعات و تصمیم گیری آگاهانه بسیار راحت هستند. این جوانان می توانند تأثیر قابل توجهی بر افراد در سنین و درآمدهای مختلف داشته باشند و می توانند محرک های نحوه مصرف و ارتباط مردم با برندها باشند.
یک مطالعه مکینزی(Mckinsey) چهار رفتار اصلی نسل Z را نشان می دهد:
-برای بیان فردی ارزش قائل شوید و به برچسب ها نه بگویید.
– خود را به دلایل متعدد بسیج کنید.
– اعتقاد به استفاده از گفتگو برای حل تعارضات و بهبود جهان.
– به روشی کاملاً منطقی و عملی تصمیم بگیرید.

چنین رفتارهایی بر نحوه نگرش نسل Zها  به برندها و رابطه با آنها تأثیر می گذارد:
مصرف دوباره تعریف شد:
همانطور که می دانیم یک مصرف کننده واقع بین و عمل گرا قبل از خرید تمام اطلاعات را می سنجد، نسل زد ها(Gen Zers) یک لایه اضافی برای آن قرار می دهند، آنها همچنین عمل مصرف را تجزیه و تحلیل می کنند.
مصرف برای آنها تعریف جدیدی دارد. این به معنای دسترسی به منابع است اما لزوماً مالکیت آنها نیست. بنابراین، برای Gen Zers دسترسی شکل جدید مصرف است، دسترسی نامحدود به کالاهایی مانند پخش ویدئو، ماشین سواری، دوچرخه سواری، اشتراک، بازی های ویدئویی و غیره ارزش ایجاد می کند. به نقل از گزارش مکینزی، “محصول تبدیل به خدمات می شود و خدمات، مشتریان را به هم متصل می کند.” همانطور که این مصرف مشترک به طور فزاینده برجسته می شود، مردم به دنبال ایجاد درآمد اضافی هستند. به عنوان مثال، یک خودروساز می تواند یک خودرو را مستقیماً به مصرف کنندگان اجاره دهد، بنابراین با این کار، 1000 خودرو نمی فروشد، بلکه یک خودرو را 1000 بار می فروشد.

تکینِگی(the singularity):
نسل Z ها حس قوی از هویت و بیان فردی دارند. بنابراین، با پیروی از نسل های Z، افراد در سنین دیگر نیز به دنبال چیزی هستند که شخصی تر است و آماده پرداخت حق بیمه برای آن هستند. همچنین، مصرف کنندگان به برندهایی نگاه می کنند که دلایلی را که این مصرف کنندگان با آنها شناسایی می کنند، در بر می گیرند. Gen Zers همچنین از برند هایی پشتیبانی می کند که اقلام را به عنوان مرد یا زن طبقه بندی نمی کنند. در زمان امروز، با همگرایی دنیای آنلاین و آفلاین، مصرف کنندگان می خواهند محصولات را در هر مکان و هر زمان مصرف کنند. بنابراین، بازاریابی و فروش چندکاناله(Multi-channel marketing) باید استفاده شود. هر چه مصرف کنندگان زمان بیشتری را به صورت آنلاین بگذرانند، مرز بین آنلاین و آفلاین بیشتر کاهش می یابد. شرکت‌ها اکنون می‌توانند از تحلیل‌های پیشرفته برای بهبود بینش داده‌های مصرف‌کننده استفاده کنند، که شرکت‌ها برای مدت طولانی در مراکز داده خود دفن کرده بودند.

اخلاق:
مصرف کنندگان از برندها انتظار دارند، نه لزوماً در مورد هر بحث سیاسی که در جریان است، بلکه در مورد موضوعات خاصی که برای برندها و مصرف کنندگان آن منطقی است. اقدامات یک شرکت باید با ایده آل های آن مطابقت داشته باشد
آن ها(نسل Zها) محصولات یا خدمات را فقط از شرکت هایی خریداری می کند که آنها احساس می کنند اخلاقی هستند. آنها همچنین هر جنجال یا رسوایی را که شرکت درگیر آن بوده است به یاد می آورند. Gen Zers همچنین در مورد منشاء محصولات، جایی که آنها ساخته می شوند، چه کسی آن را می سازد، از چه چیزی ساخته شده است، و … تحقیق و اطلاعات کسب می‌کنند. بسیاری از مصرف کنندگان اگر متوجه شوند که شرکت درگیر رسوایی است، محصولات را رد می کنند. تبلیغات دهان به دهان نقش مهمی ایفا می کند.

کاربرد :

پتانسیل خرید بالا
ایجاد تبلیغات فراگیر رایگان
وفاداری به برند
انتشار سریع محتواها و نوآوری

پیشگامان و نظریه پردازان :

Jean M. Twenge
Philip Kotler

منابع : 

“InstaBrain: The New Rules for Marketing to Generation Z” / Sarah Weise
“Marketing to Gen Z: The Rules for Reaching This Vast—and Very Different—Generation of Influencers” / Jeff Fromm & Angie Read

آیا این مطلب را می پسندید؟
اشتراک گذاری:

نظرات

0 نظر در مورد بازاریابی برای نسل زد Marketing for the Z generation

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هیچ دیدگاهی نوشته نشده است.