0
0

گشایش اعتبار اسنادی داخلی

1337 بازدید
افرامیس ارائه دهنده راهکارهای مدیریت و حقوق مهندسی

گشایش اعتبار اسنادی داخلی

ردیف واژگانی: 468

رسته واژگانی: فنی

دسته بندی مرتبط دایره المعارف حقوق مهندسی: ساختارهای تجاری

تعریف واژه

تعهد قطعی و برگشت ناپذیری که بانک گشایش کننده بنابر درخواست متقاضی (خریدار) می پذیرد تا در صورت ارائه اسناد مطابق توسط ذی نفع اعتبار (فروشنده)، نسبت به پرداخت یا پذیرش پرداخت وجه اسناد در موعد پرداخت اقدام نماید. گشایش اعتبار اسنادی داخلی ریالی در بخش های تولیدی (صنعتی و معدنی، کشاورزی)، خدماتی و بازرگانی کاربرد دارد.

موارد استفاده در حقوق احداث

در قراردادهای عمرانی، برای تهیه مصالح و تجهیزاتی که در اسناد و مدارک پیمان، پرداخت ارز از سوی کارفرما تعهد شده است و باید از خارج کشور وارد شود و در عملیات موضوع پیمان مصرف گردد و در کار باقی بماند.

پیمانکار باید طبق مشخصات تعیین‌شده در اسناد و مدارک پیمان و با توجه به برنامۀ زمانی تفصیلی، برای تهیه پروفرمای خرید مصالح و تجهیزات مورد بحث، به طوری که دست کم دارای 90 روز اعتبار باشد، اقدام نماید. پیمانکار باید با مسئولیت خود، اسناد فروشنده را از لحاظ انطباق مقادیر و مشخصات آن‌ها با اسناد و مدارک پیمان، کنترل نماید، و پس از تأیید، به مهندس مشاور تسلیم کند.

مهندس مشاور، اسناد دریافتی را بررسی می‌کند و پس از تأیید، ظرف مدت 20 روز از تاریخ وصول آن‌ها، نظر کارفرما را به پیمانکار ابلاغ می‌نماید. اسناد مربوط به خرید مصالح و تجهیزات پیش‌گفته باید به نام کارفرما صادر شود. کارفرما بر اساس اسناد تأیید‌شده به حساب پیمانکار اقدام به گشایش اعتبار می‌نماید.

آیا این مطلب را می پسندید؟
اشتراک گذاری:

نظرات

0 نظر در مورد گشایش اعتبار اسنادی داخلی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هیچ دیدگاهی نوشته نشده است.