0
0

گشایش اعتبار اسنادی

1366 بازدید
افرامیس ارائه دهنده راهکارهای مدیریت و حقوق مهندسی

گشایش اعتبار اسنادی

ردیف واژگانی: 469

رسته واژگانی: فنی

دسته بندی مرتبط دایره المعارف حقوق مهندسی: ساختارهای تجاری

تعریف واژه

اعتبار اسنادی یک وسیله پرداخت در مبادلات بین المللی و یکی از خدماتی است که به موجب آن (بانک گشایش کننده) بنا به درخواست مشتری (متقاضی اعتبار/خریدار) و یا از طرف خود موظف می شود به منظور خرید یا سفارش کالا یا خدمات در مقابل اسناد مقرر و مطابق با شرائط اعتبار، پرداختی را به شخص ثالث (ذینفع/فروشنده ) یا به حواله کرد او انجام دهد یا به بانک دیگراجازه پرداخت یا معامله دهد.

موارد استفاده در حقوق احداث

در قراردادهای عمرانی، برای تهیه مصالح و تجهیزاتی که در اسناد و مدارک پیمان، پرداخت ارز از سوی کارفرما تعهد شده است و باید از خارج کشور وارد شود و در عملیات موضوع پیمان مصرف گردد و در کار باقی بماند.

پیمانکار باید طبق مشخصات تعیین‌شده در اسناد و مدارک پیمان و با توجه به برنامۀ زمانی تفصیلی، برای تهیه پروفرمای خرید مصالح و تجهیزات مورد بحث، به طوری دست کم دارای 90 روز اعتبار باشد، اقدام نماید. پیمانکار باید با مسئولیت خود، اسناد فروشنده را از لحاظ انطباق مقادیر و مشخصات آن‌ها با اسناد و مدارک پیمان، کنترل نماید، و پس از تأیید، به مهندس مشاور تسلیم کند.

مهندس مشاور، اسناد دریافتی را بررسی می‌کند و پس از تأیید، ظرف مدت 20 روز از تاریخ وصول آن‌ها، نظر کارفرما را به پیمانکار ابلاغ می‌نماید. اسناد مربوط به خرید مصالح و تجهیزات پیش‌گفته باید به نام کارفرما صادر شود. کارفرما بر اساس اسناد تأیید‌شده به حساب پیمانکار اقدام به گشایش اعتبار می‌نماید.

آیا این مطلب را می پسندید؟
اشتراک گذاری:

نظرات

0 نظر در مورد گشایش اعتبار اسنادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هیچ دیدگاهی نوشته نشده است.