0
0

بیمه تمام خطر

1311 بازدید
افرامیس ارائه دهنده راهکارهای مدیریت و حقوق مهندسی

بیمه تمام خطر

ردیف واژگانی: 418

رسته واژگانی:  فنی

دسته بندی مرتبط دایره المعارف حقوق مهندسی: ساختارهای بیمه

تعریف واژه

بیمه تمام خطر (CAR Contractors All Risk) همانطور که از نام آن پیداست، کلیه خطراتی را که پروژه را تهدید می کند اعم از خطراتی که منشاء آنها طبیعت هستند مانند زلزله، سیل و طوفان و یا خطراتی که منشا آنها عوامل انسانی هستند از قبیل سرقت، عدم مهارت، خسارت های هنگام تمیز کردن و یا تعمیر کردن را بیمه می کند، به جز مواردی که صراحتاً در بیمه تمام خطر استثناء شده است.

بسط و گسترش مفهوم واژه

بیمه تمام خطر پیمانکاران، خسارت‌های فیزیکی، غیرقابل پیش بینی و ناگهانی ناشی از حادثه در حین اجرای پروژه های عمرانی،‌ زیربنایی و عملیات ساختمانی انواع سازه از قبیل ساختمان‌های مسکونی، اداری، تجاری،‌ برج‌ها،‌ سیلوها،‌ راه‌ها،‌ راه آهن،‌ فرودگاه،‌ سدها،‌ پروژه های آبیاری و زهکشی،‌ تونل ها، پل ها،‌ لوله کشی آب و فاضلاب،‌ مخازن آب،‌ موج‌شکن ها و مانند آن را تحت پوشش قرار می دهد.در این بیمه نامه علاوه بر پوشش خسارت‌های وارد بر کارهای ساختمانی،‌ میتوان خسارت‌های جانی یا مالی وارد بر اشخاص ثالث، برداشت ضایعات و اموال مجاور را نیز بیمه نمود.

موارد استفاده در حقوق احداث

پوشش این بیمه از زمان شروع عملیات ساختمانی آغاز شده و تا ابتدای دوره تحویل موقت ادامه می یابد و درصورت تمایل بیمه گذار دوره تحویل موقت که همان دوره تضمین یا دوره نگهداری می باشد نیز به منظور ایفای تعهدات قراردادی تحت پوشش قرار می گیرد. در قراردادهای احداث بایستی مسئول تهیه و تأمین مالی آن مشخص گردد. در صورتی که مسئول تهیه این نوع بیمه نامه با پیمانکار باشد، کلوزهای قراردادی قبل از تهیه و عقد قراردادی بایستی به تأیید کارفرما برسد.

آیا این مطلب را می پسندید؟
اشتراک گذاری:

نظرات

0 نظر در مورد بیمه تمام خطر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هیچ دیدگاهی نوشته نشده است.