0
0

تمدید مدت پیمان

1239 بازدید
افرامیس ارائه دهنده راهکارهای مدیریت و حقوق مهندسی

تمدید مدت پیمان

ردیف واژگانی: 465

رسته واژگانی: فنی

دسته بندی مرتبط دایره المعارف حقوق مهندسی: تنظیم ادعا

تعریف واژه

مجوزی که به پیمانکار ارائه می گردد و به میزان درج شده در این مجوز، پیمانکار اجازه خواهد داشت تعهدات اجرایی برای تحویل موضوع پیمان را با تأخیر انجام دهد. در قراردادهای دولتی مبتنی بر بودجه عمرانی تنها تمدید مدت پیمان بر اساس زمان هایی است که تأخیرات مربوط به آن دوران مجاز شناسایی شده است ولی در سایر قراردادها موضوع بستگی به تأیید کارفرما در ادامه همکاری دارد.

موارد استفاده در حقوق احداث

معمولا تمدید مدت پیمان به یکی از دو صورت زیر انجام می شود:

  1. در صورت وقوع هر یک از موارد مندرج در قرارداد که موجب افزایش مدت اجرای کار شود، پیمانکار می‌تواند درخواست تمدید مدت پیمان را بنماید. پیمانکار درخواست تمدید مدت پیمان را با ارائه محاسبات و دلایل توجیهی، به مهندس مشاور تسلیم می‌کند و مهندس مشاور پس از بررسی و تأیید، مراتب را برای اتخاذ تصمیم به کارفرما گزارش می‌کند و سپس نتیجه تصمیم کارفرما را به پیمانکار ابلاغ می‌نماید.

  2. در پایان مدت اولیه پیمان یا هر تمدید مدت پیمان، اگر کار به اتمام نرسیده باشد، مهندس مشاور با کسب نظر پیمانکار و با توجه به موارد تعیین شده در قرارداد علل تأخیر کار را بررسی می‌کند و میزان مدت مجاز و غیر مجاز آن را با توافق پیمانکار تعیین می‌نماید و نتیجه کار را به کارفرما گزارش می‌دهد و سپس نظر کارفرما را در مورد میزان مجاز یا غیر مجاز تأخیر کار به پیمانکار اعلام می‌کند.

آیا این مطلب را می پسندید؟
اشتراک گذاری:

نظرات

0 نظر در مورد تمدید مدت پیمان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هیچ دیدگاهی نوشته نشده است.