0
0

در صورت مغایرت بین اعداد ثبت شده در جدول سطوح عملیات با سطوح نقشه های ابلاغی و منضم به پبمان، کدام مقدار در اولویت محاسبه و تنظیم صورت وضعیت قطعی قرار دارد؟

0
0

تنظیم صورت وضعیت قطعی بر اساس حاصلضرب ارﻗﺎم اﻧﺪازه ﮔﯿـﺮي ﺷـﺪه با رعایت اصول گفته شده در محاسبه زیربنای ساخت در نرخ پیمان اعلام شده در جدول بند “الف” ماده 12 ﺑﻪ ﻋﻼوه ﻣﻮارد اﺣﺘﻤـﺎﻟﯽ ﻣﻨـﺪرج در ﻣـﺎده 13 (تغییرات) ﺑﻪ دﺳﺖ ﻣﯽ آﯾﺪ. در این محاسبه بایستی دو نکته اساسی را مورد توجه قرار داد:

  1. در صورتی که در سطوح ﻧﻘﺸﻪ ﻫﺎي ﻣﻨﻀﻢ ﺑﻪ ﭘﯿﻤﺎن ﺗﻐﯿﯿﺮي داده ﻧﺸﻮد، ﻣﻘﺎدﯾﺮ ﻣﻨﺪرج در ﺟﺪول ﺑﻨﺪ «اﻟﻒ» (جدول زیر پروژه) ﻣﻼك ﻋﻤﻞ ﭘﺮداﺧﺖ ﻗﻄﻌﯽ ﺧﻮاﻫﺪ ﺑﻮد.
  2. در صورت مغایرت احتمالی بین سطوح نقشه های منضم به پبمان با مقادیر مندرج در جدول بند “الف” ، پرداخت قطعی بر اساس مقادیر درج شده در این جدول صورت می گیرد. بنابراین پیمانکار در زمان عقد قرارداد بایستی به اعداد درج شده در این جدول دقت نماید و کنترل کند که مغایرتی با نقشه های منضم به پبمان نباشد زیراکه امکان ادعا از او سلب خواهد شد.
  3. در صورت تغییر سطوح بر اساس دستور کار مشخص، بهای این تغییرات در سطوح نقشه های منضم به پبمان که مساحت آن در جدول فوق درج گردیده است، بر اساس ماده 13 (تغییرات) پرداخت می گردد.

تهیه کامل پکیج سرجمع 

  • شما باید برای ارسال دیدگاه شوید
Showing 0 results
Your Answer

Please first to submit.