0
0

24 – مالیات و عوارض و سایر حقوق دولتی در قراردادهای EPC

1364 بازدید

مالیات و عوارض و سایر حقوق دولتی در قراردادهای EPC

در این قسمت به بررسی انواع عوارض و حقوقی می پردازیم که در اجرای پروژه یکی از طرفین پیمان متعهد به پرداخت آن می شود.

موضوع: مالیات و بیمه و عوارض در قراردادهای EPC

سوالاتی که در این ویدئوی آموزشی پاسخ خواهیم داد:

پرسش شماره 1: هزینه های عوارض گمرکی برای ترخیص کالای مورد استفاده در پروژه های EPC به عهده کدام یک از طرفین پیمان است؟

پرسش شماره 2: هزینه های بارگیری، تخلیه و حمل مصالح در گمرکات کشور به عهده کدام یک از دوطرف پیمان در قراردادهای EPC است؟

پرسش شماره 3: هزینه بیمه های اجتماعی در قراردادهای EPC بر عهده کدام یک از طرفین پیمان است؟

پرسش شماره 4: پرداخت مالیات در قراردادهای EPC بر عهده کدام یک از طرفین پیمان است؟

پرسش شماره 5: آیا با تغییر قوانین پرداخت مالیات و عوارض، در حین انجام قرارداد، پیمانکار می تواند مطالبه مالی مازاد بر مبلغ قراردادEPC داشته باشد؟

پرسش شماره 6: آیا عدم اطلاع پیمانکار نسبت به قوانین در زمان عقد قرارداد می تواند باعث تبرئه پیمانکار از پرداخت حقوق و عوارض شود؟

بر اساس ماده 48 شرایط عمومی پیمان، پرداخت هر نوع حقوق و عوارض گمرکی برای واردات مصالح و تجهیزات موضوع پیمان ، بعهده کارفرماست ، مگر آنکه در شرایط خصوصی ، به نحو دیگری تصریح شده باشد .

در مورد حقوق و عوارض گمرکی برای واردات ماشین آلات ساختمانی و سایر وسایل پیمانکار ، طبق شرایط خصوصی عمل می شود.

مالیات و عوارض و سایر حقوق دولتی در قراردادهای EPC

 

  1. عوارض گمرکی: بر اساس ماده 48 شرایط عمومی پیمان، پرداخت هر نوع حقوق و عوارض گمرکی برای واردات مصالح و تجهیزات موضوع پیمان ، بعهده کارفرماست ، مگر آنکه در شرایط خصوصی ، به نحو دیگری تصریح شده باشد .در مورد حقوق و عوارض گمرکی برای واردات ماشین آلات ساختمانی و سایر وسایل پیمانکار ، طبق شرایط خصوصی عمل می شود.
  1. هزینه های ترخیص کالاها در گمرک: بارگیری، حمل، تخلیه مصالح و تجهیزات، ترخیص کالاهای وارده در گمرکات کشور به مسئولیت و هزینه پیمانکار می باشد.مگر آنکه در پیوست 19 ، طور دیگری به توافق رسیده باشد. (بند 3 ماده 29)
  1. حق بیمه اجتماعی و مالیات: پرداخت هر گونه عوارض دیگر و مالیات و حق بیمه تامین اجتماعی و سایر حقوق دولتی در ارتباط با موضوع کار چه در داخل کشور و چه خارج از کشور(در حالتی که قسمتی از موضوع پیمان مانند خدمات مهندسی و یا تدارک و خرید مصالح در خارج ار کشور انجام گردد.) بر عهده پیمانکار می باشد.

 

 

باید به این نکته توجه داشت که پیمانکار در زمان عقد قرارداد، متقبل به انجام پروژه بر اساس قوانین همان زمان می باشد بنابراین دو نکته ادعایی را می توان در تفسیر این موضوع لحاظ کرد:

  1. ادعای پیمانکاری: هرگاه در مدت اجرای کار ،میزان مالیات ، عوارض و یا سایر حقوق دولتی دچار افزایش و یا کاهش گردد، هزینه این تغییرات بر حسب مورد و به شرط تعلق به پیمانکار در موضوع کار، به حساب بدهکاری و یا بستانکاری پیمانکار منظور می گردد. یعنی در صورت تغییراتی که باعث وارد شدن هزینه ای مازاد بر مبلغ توافق شده است این مبلغ قابل مطالبه از جانب پیمانکار است.
  1. ادعای کارفرمایی: طبق بند3ماده 37، پیمانکار باید از تمامی قوانین و مقررات (قبل از امضا قرارداد) مالیات ها، عوارض، بیمه، کار، تآمین اجتماعی و حفاظت فنی و سایر قوانین و مقرراتی که ممکن است در سرعت، کیفیت و قیمت موثر باشند متعهد و آگاهی کافی داشته باشد.
آیا این مطلب را می پسندید؟
اشتراک گذاری:

نظرات

0 نظر در مورد 24 – مالیات و عوارض و سایر حقوق دولتی در قراردادهای EPC

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هیچ دیدگاهی نوشته نشده است.